Annak idején, mikor felső tagozatos voltam az általános iskolában, még nem tudtam hogy ennek a sematikus rajzocskának Drudel a neve. Az osztályban egymásnak rajzolgattuk a sombrérós biciklistát, és ha két kört rajzoltunk, akkor az egyenest tandemnak felelt meg. Az ablak elé beálló zsiráf is nagy kedvenc volt. Ezek ugyan mind egymáshoz intézett rejtvények voltak, kitalálni azonban – és ez nem a sekélyes rajzművészetünkön múlott – senki sem tudta.. Ez azonban egy picit sem csorbította a szórakozást, mondtuk mi magunktől is rögtön hogy mit kell látni a képen. Az interneten nemrég felfedezett rajzoknál sem jövök rá soha a megoldásra, de utólag, már jót szórakozom a „pihent-agyú“ kreálmányokon. Így be is vetettem a képecskéket németórán is, hiszen remek beszédindító gyakorlat, közömbösnek maradni velük szemben egyszerűen lehetetlen. Könnyen lehet, hogy lesz olyan tanítvány, aki “kifekszik” az elképesztő ötletek láttán, de azért így, vagy úgy, mindenkit felélénkítenek a rajzocskák. És akkor máris jótékony hatással voltak a németórára. 🙂
forrás:
https://de.wikipedia.org/wiki/Drudel
https://www.raetseldino.de/drudels.html
44 Sprachspiele Max Hueber Verlag 1993